Opplegg til Blindsone
FØR:
Munnleg:
– Kven er forfattar Anders Totland? Veit de om andre bøker han har skrive?
– Kva betyr blindsone, og kvifor trur de at det er tittelen på boka?
– Dette er ein roman om kjærleik. Kva forventing har de til slike bøker?
– Veit de om andre bøker og filmar om kjærleik?
– Kva skjer når ein blir forelska?
UNDER:
Ta ein pause i lesinga. Snakk saman to og to.
– Korleis vil de beskrive miljøet i utdraget?
– Kor tenkjer de at handlinga finn stad?
ETTER:
Munnleg:
– Korleis trur de det går med Sanne og Henrik?
– Kvifor er bil så viktig for Henrik?
– Kva slags bil har han?
– Trur de bilen er viktigare for Henrik enn Sanne?
Skriftleg:
– Kva veit de om rånekulturen i Noreg? Lag ei faktaoversikt.
– Er det rånekultur der de bur? Viss ja, skriv om korleis de opplever rånekulturen.
– Lag ei oversikt over kva ein skikkeleg god rånebil treng å innehalde.
Samanlikning:
Munnleg:
Blindsone hentar inspirasjon frå tv-serien Rådebank, som gjekk på NRK og fekk veldig mange sjåarar.
– Kvifor trur du denne tv-serien blei så populær?
– Kva slags likskapar finn de mellom Blindsone og Rådebank?
Oppgåver:
Individuelt:
– Skriv ei side om kva du trur Henrik tenkjer på når han køyrer bil.
– Skriv ei side der du køyrer bil. Kva slags bil har du? Kor køyrer du? Kva tenkjer du på? Kva slags musikk høyrer du på?
– Teikn bilen til Henrik eller din eigen draumebil.
– Les kva ungdom i Uprisen meiner om boka her. Er de einige i bokmeldingane. Får de lyst til å lese heile boka?
– Under utdraget kan de legge igjen kommentarar om kva de synest om utdraget. Likte de det? Kvifor/kvifor ikkje? Fekk de lyst til å lese heile boka? Vil de anbefale ho til andre?
I klassa:
– Lag ei speleliste med songar som kan fungere bra på biltur. La alle elevane kome opp med ein song kvar.
Kompetansemål:
Norsk
– lese skjønnlitteratur og sakprosa på bokmål og nynorsk og i oversettelse fra samiske og andre språk, og reflektere over tekstenes formål, innhold, sjangertrekk og virkemidler.
– Sammenligne og tolke romaner, noveller, lyrikk og andre tekster ut fra historisk kontekst og egen samtid.
– Utforske og reflektere over hvordan tekster framstiller unges livssituasjon.
– Bruke fagspråk og argumentere saklig i diskusjoner, samtaler, muntlige presentasjoner og skriftlige framstillinger om norskfaglige og tverrfaglige temaer.
– Informere, fortelle, argumentere og reflektere i ulike muntlige og skriftlige sjangre og for ulike formål tilpasset mottaker og medium.